Banisiafaceri.ro - Interviu cu domnul Cristian Arama

Banisiafaceri.ro - Interviu cu domnul Cristian Arama

In contextul regandirii identitatii unui brand cu traditie, va prezentam un interviu cu Cristian Arama, director general al GoodSign.

BaniSiAfaceri: De ce ati decis schimbarea identitatii companiei Printactiv, dupa 14 ani de functionare sub acest brand?

Cristian Arama: S-a simtit nevoia de schimbare, din mai multe motive.

In primul rand, alegerea numelui de “Printactiv” a fost facuta acum 15 ani in perspectiva intrarii pe piata de serigrafie si tampografie, cu care am cochetat cam un an si jumatate. In paralel, am inceput lucrarile de productie publicitara, orientate spre productia de semne, directie care a devenit si a ramas preponderenta in anii urmatori. Desi am investit in tehnologie de imprimare digitala de mari dimensiuni, productia tipografica nu face parte din obiectul nostru de activitate. Si totusi, din cauza numelui Printactiv, care face trimitere si la productia de materiale tipografie clasice, s-a creat mereu aceasta confuzie. Astfel, procesul de rebranding s-a impus pentru a evidentia mai bine profilul activitatii noastre, iar numele GoodSign, insotit de sintagma “idei insemnate” si logotipul “amprenta”, ma multumeste pe deplin si cred ca reprezinta cea mai buna alegere de a exprima intregul pachet de servicii-productie pe care il primeste clientul in relatia cu noi.

Un alt motiv care raspunde la intrebarea “de ce acum, dupa 14 ani?” este iesirea din actionariat a singurului meu partener din Printactiv, situatie care imi permite sa adopt o politica de marketing si comunicare mai deschisa si mai concreta.

 

BaniSiAfaceri:  De ce o investitie in imagine, in conditii de recesiune?

Cristian Arama: Pe langa motivele subliniate mai sus, nevoia de investitie in imagine a aparut odata cu criza. Desi pana in acest moment am avut o crestere vizibila (30-80%/an) a cifrei de afaceri, in 2009 am inceput sa intelegem ca piata nu ne cunoaste la adevarata valoare, ci doar clientii care au interactionat cu noi. Lucrarile veneau de la clientii consacrati sau la recomandarea acestora. Acum, cand preturile s-au prabusit si o serie de clienti nu mai au forta financiara de a comanda lucrari de volum, se impune sa ne facem cunoscuti intregii piete de signmaking. De ce investitie in imagine in timp de recesiune? Pentru ca asta este ce ne lipseste. In rest avem toate ingredientele necesare: spatii, tehnologie, oameni calificati, portofoliu de lucrari, dar mai ales experienta pe proiecte speciale din cele mai diverse. Mai mult, din mai 2010, ne-am mutat intr-un spatiu mai mare, pentru ca si pe acest plan mergem inainte.

BaniSiAfaceri: Considerati perioada de criza o oportunitate de a va creste cota de piata?

Cristian Arama: Sa cresti cota de piata este echivalent cu a lua din cota altora de piata. In acest moment tulbure, in care piata nu mai este bine definita, a spune ca iei din cota altcuiva este riscant. Mai degraba, consider criza o oportunitate de pozitionare pe piata. Intr-o perioada in care multe firme mici ies din business, preturile tind sa se alinieze la nivelul minim, cu mari compromisuri la capitolul calitate, noi ne-am pastrat standardele calitative si ne imbunatatim oferta asigurand servicii suplimentare, care adauga valoare produsului. GoodSign este una dintre companiile cu cele mai bune servicii pe proiecte integrate de productie publicitara. Ne dorim sa continuam afacerea la un nivel cel putin constant, sa depasim aceasta perioada nesigura economic cu o pozitie intarita in piata si sa crestem nivelul de tehnologizare in continuare.

 


BaniSiAfaceri:  Exista si riscuri ale acestei schimbari, in acest moment? Cum le intampinati?

Cristian Arama: Poate ca “riscuri” nu este cuvantul cel mai potrivit. Este posibil sa fim confundati cu o firma noua si sunt constient ca va fi nevoie de un efort suplimentar de comunicare pentru a realiza transferul de capital de imagine de la Printactiv la GoodSign. Pentru a crea aceasta legatura, timp de un an de zile, cele doua nume vor fi regasite, in paralel, pe toate materialele si mediile de promovare.

Dar aceasta situatie nu are nicio legatura cu contextul economic de “criza”. Nu cred ca schimbarea numelui ar trebui sa se produca intr-un anume climat economic. Exista un timp pentru toate. Acum, dupa aproape 15 ani de activitate a sosit momentul acestei schimbari pentru noi. Maturizarea entitatii Printactiv a generat aceasta schimbare de identitate, care sa vorbeasca mai bine despre noi si sa ne aduca mai aproape de clientii nostri.

BaniSiAfaceri: Care este obiectivul de marketing ce sta in spatele acestei schimbari de imagine?

Cristian Arama: Obiectivul nostru este sa crestem portofoliul de clienti activi, sa ne actualizam imaginea deja creata si sa aratam lumii cine suntem: o companie puternica, capabila sa sustina real clientul, atat sub aspectul productiei, dar mai ales sub aspectul consultantei, seriozitatii si increderii de care are nevoie. Scopul procesului de rebranding este acela de a da companiei imaginea corecta in fata potentialiilor clienti, pentru ca, nu-i asa?, prima impresie conteaza!
 

BaniSiAfaceri: Cum se pozitioneaza GoodSign pe piata?

Cristian Arama: Pozitionarea GoodSign pe piata se raporteaza atat la natura si calitatea activitatii companiei cat si la cifra de afaceri. Ca diversitate de productie si calitate a produsului finit consider ca suntem una dintre cele mai bune companii de pe piata. Din punct de vedere al volumului de vanzari, desi in 2009 am avut o scadere a CA cu 30%, profitul a crescut, datorita politicii de reducere a costurilor. Oricum, pe acest criteriu, al CA si al capacitatilor tehnologice, ne situam intre firmele cotate peste medie. Am auzit vorbindu-se depre noi in genul: cei de la Printactiv sunt buni, dar scumpi. M-am bucurat, deoarece aceasta perceptie te scoate din multime. Desi adevarul este ca nu suntem scumpi, ci oferim pretul corect, chiar daca nu cel mai mic, iar asta inseamna ca ne-am pastrat gradul de exigenta traditional. In plus, politica Printactiv de vanzare a fost intotdeauna orientata spre client, s-a bazat pe relatii interpersonale solide, cladite pe incredere reciproca.


BaniSiAfaceri: Care sunt clientii pe care ii tinteste GoodSign?

Cristian Arama: Aceasta campanie de rebranding se doreste de a fi un examen de maturitate, un bilant al intregii activitati, care ne permite sa ne indreptam catre clientii care considera ca raportul calitate/pret este un indicator mai important decat pretul in sine, atunci cand isi aleg furnizorul de productie publicitara. Ne vom orienta catre agentiile mari, cu care am interactionat relativ putin in trecut. Pentru standuri expozitionale, vom cauta sa lucram cu firme care au curaj si viziune si ne solicita proiecte unice, chiar atipice, care cu siguranta le vor scoate din anonimat.BaniSiAfaceri: Care este strategia de business care v-a asigurat continuitatea si succesul pe piata, timp de 14 ani?

Pot sa definesc strategia noastra de business intr-un cuvant: atitudine. Am avut intotdeauna o atitudine sanatoasa. Am inteles nevoia clientilor de a lucra cu parteneri seriosi si responsabili si am procedat in consecinta. Am respectat cu strictete termenele ofertate si am lucrat, cand a fost necesar, pana la epuizare sa le indeplinim. Ne-am asumat in mod real preturile si garantiile date, am facut tot ce a fost necesar pentru ca finalul proiectului sa fie cel mai bun, pe masura asteptarilor clientului. Daca situatia a impus, am schimbat solutii tehnice, ne-am asumat costuri generate de aceste schimbari, nu ne-am eschivat de la niciun efort pentru a obtine rezultatul scontat. Am raspuns intotdeuna la apelurile si solicitarile clientilor, comunicand tot timpul cu ei despre starea reala a lucrurilor si posibilele solutii la probleme, chiar si atunci cand aceste probleme pareau nerezolvabile. Aceasta abordare ne-a adus in postura de a nu pierde clienti pe criterii de atitudine sau performanta.

Home|Despre noi|Produse|Servicii|Cariere|Contact|Flickr|Twitter|Facebook